Gamester - counter strike portal


Counter-Strike: Evoluce 2/2

05 Dub 2010

Po delší odmlce se k Vám s článkem opět hlásím já, prooser. Byl jsem dva měsíce coby hráč i redaktor neaktivní, k čemuž jsem měl osobní důvody. Za toto se omlouvám a hned začnu tam, kde jsem skončil. V tomto článku hodlám dokončit seriál o vývoji hry Counter-Strike. Podíváme se na to, jak to vypadalo s oficiálními verzemi této hry.

 

Pro připomenutí přikládám odkaz na předešlý díl:

http://gamester.avonet.cz/clanek/counter-strike-evoluce-12

Píše se listopad roku 2000 a na serverech nám bezchybně běží (už asi dva měsíce) poslední plánovaná BETA verze 7.1. Vývojaři jsou s tímto průběhem spokojeni a tak 8. listopadu se komunita dozvídá o ukončení testovací verze a přechodu na plně funkční mód Counter-Strike 1.0.

VERZE 1.0

První patch nám do hry nepřináší nic nového ze stránky enginu hry. Hra byla graficky zdokonalena a byly přidány nové zbraně Five-Seven, HK UMP, Sig SG-550. Hra se v podstatě nijak nelišila od BETA 7.1.

pro připomenutí; v1.0

upravené modely; SEAL; v1.0

VERZE 1.1

Po asi čtyřech měsících (10. březen 2001) se hra dočkala dalších úprav. Po testování a konzultaci s hráči došlo ke změnám u zbraně Arctic Warfare Magnum (AWM). Jednalo se o snížení účinnosti této pušky, což v praxi znamená že zásahy některých hitboxů hráče nejsou hned smrtelné. Tento zásah také do hry přináší označení zbraně jako AWP (Arctic Warfare Police), což je obdoba AWP využívající menší kalibraci munice, lišící se hmotností a dostřelem. Zbraně s optikou (AWM a Steyr Scout) přišly o crosshair v normálním módu střelby. Jako nové mapy se ukázaly de_dust2 a de_inferno, které se okamžitě staly velmi populární. Toto se ovšem nedá říct o mapách de_rotterdam a cs_thunder, které prakticky hned upadly do zapomnění. Modely byly opět trochu vylepšeny, nyní už jsme schopni rozeznat teroristu s bombou (batoh) a policistu s defusial kitem (brašna kolem pasu). Modely byly přepracovány také po stránce textury, což se podepsalo na zvýšení HW nároků hry. Absolutní novinkou v tomto patchi bylo přidání spectator módu.

hra po další grafické úpravě; v1.1

VERZE 1.1a

Předešlý update sebou přinesl bohužel také fatální bug. Pokud jste u některých zbraní použili ''duck'', došlo k jakémusi zmizení hitboxů na modelu hráče. To znamená že jste byli doslova nesmrtelní. Balíček nesoucí označení 1.1a tento problém napravil skoro až o měsíc později a to 6. dubna 2001.

VERZE 1.2

Byla oficiálně označena jako verze 1.0.0.2. Jednalo se o vytvoření retail verze Counter-Strike, která mohla být zakoupena samostatně jako mód Counter-Strike pouze s nezbytnými Half-Life soubory.

VERZE 1.3

Zlomová verze byla vydána 19. září 2001 a je považována některými hráči za nejlepší éru CS. Jak malých tak i velkých změn bylo opravdu hodně. Engine hry byl opět upraven tak, aby zamezil ''zneužívání'' tzv. Bunny Hopu. Bunny hop je složený pohyb, při kterém se dá nabrat vysoká rychlost a je možno zdolávat velké vzdálenosti. Zkušený hráč, který zvládl tuto obtížnou techniku dokázal například vyskočit na mapě cs_assault ze střechy až na visutou silnici, což na této mapě bylo velkou výhodou. Dalším pokrokem hry bylo přidání funkce tzv. Multicast spectator, známější pod názvem HLTV. Umožňovala připojení až několika stovek diváků, kteří mohli sledovat hru, aniž by zatěžovali samotný herní server. HLTV je založena na proxy komunikaci se serverem a tato vymoženost pomohla CS prosadit na turnajích jako je World Cyber Games (WCG) apod. Dále byla do hry přidána možnost hlasové komunikace, tudíž už se nemusely využívat externí programy jako je například Roger Wilco. Došlo k další úpravě hitboxů, týkajících se hlavy. Znamelalo to, že pokud byl hráč zasažen do krku, helma mu nebyla nic platná. Systém pořizování screenshotů byl upraven tak, že už bylo možno pořídit více snímku, protože do té doby šlo pouze o jeden soubor, který se neustále přepisoval. Servery byly také obohaceny novými proměnnými mp_logdetail a mp_startmoney. V této době byl zaznamenám obrovský nárust komunity hráčů CS 1.3. Je pravděpodobné že to nebylo způsobeno vydáním převratného patche, ale rozšířením dostupnosti širokopásmových připojení.

cs_italy; v1.3

VERZE 1.4

Po delším odpočinku tvůrců světlo světa spatřil další update 24. dubna 2002. Asi nejdůležitější změnou, kterou tento patch přinesl byla úprava chování při plant/defuse. Od 1.4 již bylo nemožné pokládat bombu za běhu či střelby (sekvence byla přerušena). Teroristé na de_aztec měli tedy po ptákách, protože jim bylo zabráněno při správném rozběhu a výskoku položit bombu až za ochoz - dolů do vody. Jako nové mapy se ukázaly de_chateau a cs_havana. Byla opět změněna přesnost střelby ve výskoku, malá grafická změna scoreboardu a konečně změna hodnoty serverového kódu, což mělo za důsledek zvýšení FPS serveru a odstranění lagů na některých mapách. Anti-cheat byl posílen možností globálních banů účtů.

VERZE 1.5

12. června 2002 byl do oběhu vypuštěn patch 1.5. Nejednalo se o nic převratného, snad jen o grafickém předělání de_piranesi, což si zasloužilo velký úspěch u hráčů, protože v té době to byla mapa jedinečná. Opět byl posílen anti-cheat a byly opraveny bugy v naprosto ojedinělých situacích, které se objevovaly pouze zřídka.

cs_assault; v1.5

VERZE 1.6

Dne 15. září 2003 byl vydán poslední update Counter-Strike. Do inventáře hry přibyl Clarion, Galil a Tactical Shield. Do Condition Zero byli přidáni boti a single player. Došlo k úpravám map de_inferno, de_aztec a de_piranesi a hra opět dostala slušivější grafický kabátek.

 

Závěrem tohoto cyklu bych chtěl poděkovat tvůrcům Cliffemu, Goosemanovi a Barneymu (jenž stojí za většinou map), kteří tento mód dotáhli až do dnešní podoby a udělali z něj nesmrtelnou FPS akci.

  |   Tags:   |   Autor: prooser

Obrázek uživatele Why

ach ako by som si zahral vladivosrok :)


Obrázek uživatele Duska

Bože jak já jsem nesnášel všechny ty, co přecházeli z DM half-life na CS. "Takové pomalé a nakupovat zbraně? Proč se vám nelíbí sbírat je ze země?"

A jak jsme nakonec dopadli všichni ;)


Obrázek uživatele gemkio

konecne sem se dockal druhe casti :) pekny clanek


Obrázek uživatele LeBaux

je to silny pribeh, ale zda sa mi ze jeho koniec nemusel mat cislo 1.6


Obrázek uživatele Bufo

Tak to já znám až verzi 1.6 a i to už je dlouho. Je to s podivem jak se tato hra drží a je to moc dobře.

P.S. Nemám pod článkem okno k možnosti napsat komentář a u ostatních článků ano asi bude něco špatně.


Obrázek uživatele Duska

To je proto, že to prooser napsal jako "článek" a ne jako "novinka" ..

tak příště :)


Obrázek uživatele Rola

Ja tiez poznam v podstate len 1.6ku... Sice som parkrat hral proti botom aj 1.5, ale prisla mi o dost ina... neviem cim to bolo... Ou a... co Bauer spominal, tiez by som si rad precital aj napr o novsich verziach a napriklad aj o CSP... Ale kazdopadne pekny clanok prooser!


Obrázek uživatele Duska

nevim jestli bauer nenarazel spis na 1.7 atd ;)


Obrázek uživatele Rola

ja viem, Duska... ved ja tiez... ale myslel som to tak, ze aj potom nejak csp tam spomenut :) ci to uz bude diel 3/2? :)


Obrázek uživatele juhelak

no ona ta evoluce pokračovala dá se říct dál, i kdyz se o tom dá polemizovat.:) jinak pekné. osobne sem hral jen 1.6 nejsem takovej fanatik do hraní.:)


Obrázek uživatele .PsyCh0

Velmi pekny a zaujimavy clanok -> 1*


Obrázek uživatele monk

tak ja si pamatuju 1.5 verzi tu sme hravali v herne. peknej clanek


Obrázek uživatele mukY

aj ja som hral 1.5 omg to bola kurovINa


Obrázek uživatele Anonym

Pěkný článek. Také byl opomenut zlomový bod ve hře s AWP při přechodu z 1.5 na 1.6. .) Kdo hrál na nějaké úrovni již předchozí verze, tak si jistě vzpomene. :)


Obrázek uživatele prooser

tak pro všechny rýpaly:
1) o výdaní článku jsem ani nevěděl :-D sem ze zeptal Dusky jestli je to ready a vydal to.. já teprv přisel domů... myslel jsem že to článek je a né jenom novinka (jak jsi mi sám řekl :-))

2) psal jsem článek o oficiálních, podporovaných verzích této hry, co vím sám tak je i 1.8, ale jak vidíte neniípodporován ani ligami, ani valve, dokonce za tím nestojí ani gooseman... nijak se prakticky neliší enginem, pouze grafikou ... ale dobře, jestli chcete budete mít dodatek ;-) .. možná se mýlim ale informace se docela různí čerpal jsem z vlastních zkušeností, z gotfragu, SLP fór a nikde nebyla zmínka o oficiálním supportu těchto verzí a to je důvod proč jsem tam tyto verze nezařadil

a jsem rád že nekritizujete pouze stylem ''hezký článek'' .. díky :-)


Obrázek uživatele Rola

prooser, tak to, ze nie je 1.8 v podstate oficialna som netusil... ano, vsimol som si, ze sa ligy neparia, ale tak nevedel som, ako to je... Ujasnil si mi to a uz nemam zaujem o clanok, kde sa pise ako detom z toho spravili krajsiu grafiku :) vid CS:S (moj nazor)


Obrázek uživatele dw4rF_cz

Jo, stará dobrá 1.3 :)) To bylo docela jiný kafe. Už instalace stála za to, a pak u 1.4 a 1.5 kdy se musel patchovat HL na střídačku s CS :D

Jinak 1.4ka se moc neohřála, ale taky přinesla dvě důležitý změny - dynamic crosshair, a zpomalení pohybu po dopaduz výskoku. Taky dost velká změna s 1.6 přišla ohledně bindování. Kdo hrál starší verze tak určitě pamatuje na nákupní skripty - buymenu 6, wait, wait, wait atd :-D

Ale jinak článek pěknej :)


Obrázek uživatele Semtex

Hj tak ja si pamatuji ještě na CS 2D a to vám řeknu jákou sem měl radost když sem to stáhl :) Ale inak Fkt Good novinka "spis vice poznat CS "


Obrázek uživatele NEMO

CS 2D je myslím novějši jak 1.6ka :D


Obrázek uživatele Semtex

Hm to nwm se mi zdá že je starší ale fkt nwm nebudu se hadat.


Obrázek uživatele Steve-o

super..hneď som o niečo múdrejší čo sa týka CSka :)


Obrázek uživatele Ron

jo tak uz vim od kdy hraju 1.6 :)

   

PUBLIC: 6 / 16
de_dust2
217.112.171.103:27015 Připojit přes Steam
AIM: 1 / 10
aim_map
217.112.171.103:27016 Připojit přes Steam
Deathmatch: 0 / 20
de_dust2
217.112.171.103:27017 Připojit přes Steam
GunGame: 2 / 16
gg_baddust
217.112.171.103:27019 Připojit přes Steam
AWP: 0 / 10
awp_city5
217.112.171.103:27020 Připojit přes Steam
Paintball: 0 / 16
cs_paintball
217.112.171.103:27022 Připojit přes Steam
TeamSpeak 3: 132 / 512 ts3.gamester.cz:9987 Připojit na TeamSpeak 3 server
Internetové připojení serveru zabezpečuje společnost AVONET.
Servery jsou umístněny přímo na velkokapacitní lince ve Zlíně, čímž je zajištěna stabilita a rychlá odezva herních serverů.



RSS kanál

Syndikovat obsah

Doporučujeme


Facebook a Twitter

gamester je na facebooku

Follow gamester_cz on Twitter


Credits

Gamester.cz je český portál nejen o legendární hře Counter Strike.


Author: PetaCZ
Design: www.ondrejcarda.com
CMS: Drupal založený na Nitobe

© 2006 Gamester.cz
Jakékoliv kopírování obsahu webu včetně převzetí či šíření článků je bez souhlasu autorů zakázáno.