Gamester - counter strike portal


Jak co nejlépe nastavit CS

11 Dub 2010

Správné nastavení rate je doprovázeno mnoha omyly. Informace o tom se často různí a nejsou nijak podloženy. V následujícím článku se pokusím rozebrat jak správně tyto proměnné nastavit, tak aby to vyhovovalo Vašim parametrům a zajistilo hru bez lagů.

 

Ač se to nezdá, správné nastavení a synchronizace rate Vám úmožní plynulejší pohyb a správné obnovování pozic modelů. V závislosti na ratech se také mění vlastnosti střelby do hitboxů.

Mezi hráči kolují fámy o nastavení stejných hodnot, jakýchsi univerzálních a optimálních parametrech při kterých hra běží nejlépe bez souvisloti na typu a rychlosti připojení. Optimalizace se provádí především podle typu vašeho připojení. Není tedy nijak vhodné stahovat a neupravovat configy jiných slavných hráčů, které jsou častokrát nastaveny na offline akce.  Správného nastavení dosáhneme nejlépe tehdy, pokud budeme sledovat změny křivek našeho net_graphu.

Co je to net_graph?

Jedná se o funkci Half-Life, kterou je možno vyvolat přes konzoli pomocí příkazu net_graph 1 (popřípadě 2,3 - záleží, co chcete zrovna sledovat). Jeho pozici můžete měnit do tří různých nastavení pomocí net_graphpos 1 (2,3). Pomocí těchto grafů můžete sledovat vaši odezvu, choke, FPS, množství odeslaných paketů a závislost právě těchto paketů na vašem FPS - z čehož vycházejí tyto rate příkazy.

Nastavení net_graphu

Pokud máme zapnutý net_graph 1, můžeme společně sledovat následující křivky:

Horní, zelená křivka znázorňuje vaši odezvu (ping, latency), kterou se ale nyní zabývat nebudeme. Dole vidíme fialovou křivku (takto vypadá pokud je vše v pořádku - při správném nastavení by měl být její průběh konstantní. Tento graf je ovlivněn třemi proměnnými - cl_cmdrate, cl_updaterate a ex_interp.

cl_cmdrate

Jedná se o počet paketů (balík informací), které uživatel odešle na server a je závislý na vašem FPS. Pokud je nastaven špatně, na grafu se to projeví červenými body v oblasti spodní křivky.

Tato situace nastavá tehdy, je-li hodnota cl_cmdrate nižší než aktuální hodnota FPS. V praxi to znamená, že za každý frame (snímek - vycházející z FPS = frames per second) je na server poslán jeden paket, což je jsou body fialové křivky. Červené body znázorňují pakety, které nemohly být odeslány na server. Nastává to tehdy, když hodnota FPS převýší nastavenou hodnotu cl_cmdrate. V různých zdrojích jsou většinou informace o hodnotách mezi 100-105. Vlastně je to jedno, protože na to existuje vzorec:

cl_cmdrate = hodnota fps_max + 1

To znamená, že pokud máte nastavenu maximální hodnotu FPS 100, budete mít nastavenu hodnotu pro cl_cmdrate 101. A je jedno, jestli to bude 102,105 protože rozdíl cl_cmdrate a fps_max bude vždy větší než jedna. Tudíž vaše FPS bude vždy menší než cmdrate a z toho vyplývá, že všechny pakety budou pokaždé úspěšne odeslány na server a v grafu se žádné červené body nebudou nadále objevovat. Pokud po nastavení těchto hodnost budete sledovat lagy, hodnotu ještě pomalu zvyšujte. Je vhodné nastavovat jej s externími programy, které během hry používáte (ventrilo, steam apod.).

rate

Hodnota rate udává maximální počet informací v bytech, které jsou k uživateli odeslány serverem. Opět zde neexistuje žádná ''univerzální'' hodnota, podle které bychom se měli řídit - záleží zde na kvalitě našeho připojení a jeho vytížení.

Při nastavování rate si zapneme funkci net_graph 3. Zde vidíme dva nové údaje choke a loss.

Choke se zvětšuje, pokud nám server posílá více dat než můžeme příjmout, nebo přichází s velkou odezvou.

Loss - zde je to právě naopak. Mnohdy se data ztrácejí při cestě jinými sítěmi apod (hráči s bezdrátovým připojením s tímto mívají problémy).

Správné nastavení rate tedy spočívá v co největším snížení, nebo eliminaci právě choke a loss hodnot.

cl_rate

Defaultně nastavená jako ''9999''. Někde se dočtete, že by měla být nastavena jako normální rate. Kontroluje počet odeslaných a příjmutých packetů, nemá tedy hlubší význam, ponecháte-li defaultní hodnotu, nic nezkazíte.

cl_updaterate a ex_interp

Jedná se o obnovovací frekvenci dat, které uživatel žádá od serveru a jejich interpolační čas. Fóra jsou přeplněna ''radami'', že byste si měli nastavit stejnou hodnotu jako u cl_cmdrate. Toto je ovšem mylná domněnka. Stejně jako u Vás se obnovovací frekvence nastavuje na straně serveru a optimální je tedy hodnota na obou stranách shodná. Na Gamester serverech je nastavena sv_maxupdaterate 67, proto pokud hrajete na Gamesteru je pro Vás optimální konfigurace cl_updaterate 67. A jak se vůbec špatné nastavení této proměnné projeví? Při použití net_graph 1 budete na spodní křivce pozorovat žluté/oranžové body:

Tento jev se nazývá extrapolace. Extrapolace a interpolace se vztahuje k tomu, jak rychle je schopen klient vykreslit všechny objekty v daném obrázku. Pokud klientovi není přidružen dostatečný počet updatů začíná plně nevykreslené obrázky zahazovat = extrapolace. Toto sleduje ex_interp, který je defaultně nastaven na hodnotu 0. Pokud je hodnota nulová, hra se automaticky a nastaví si hodnotu 0.01. Některým hráčům toto ale způsobí lagování modelů, drobné ''freezy'' apod. Zkuste nastavovat hodnoty od 0.01 - 0.05, většina hráčů doporočuje 0.05, pokud je updaterate větší než 50.

Ale co když hrajete na serveru, kde hodnotu sv_maxupdaterate neznáte? Můžete si pomoct takto. Předpokládejme, že na serveru je updaterate 30. Nastavte ex_interp 0 a cl_updaterate třeba na hodnotu 100. Nyní vidíte velké množství žlutých a oranžových teček. Pokud budete cl_updaterate snižovat, množství těchto bodů se bude snižovat o to více, čím blíže budete optimální hodnotě. Snižujte hodnotu tak dlouho, dokud tečky nezmizí - pak máte vyhráno.

cl_cmdbackup

Vyjadřuje, kolikrát má být stejný paket odeslán na server. Defaultně je nastaven jako ''2''. Vyšší hodnoty mohou eliminovat i nejmenší lagy, ale dramaticky to vytíží vaše připojení. Myslím, že defaultní nastavení zcela vyhovuje.

ex_extrapmax

Jedná se o nastavení, umožnující vyhlazování plynulosti pohybu modelů. Ovšem tato proměnná je velice citlivá na změny a doporučuje se vyhnout jiným hodnotám než defaultní ''1.2''.

 

Tak a nyní si vše shrneme - takto by měly vypadat net_graphy správně nastavené hry:

Závěrem bych Vám chtěl popřát pevné nervy během nastavování hry a poděkovat za pozornost.

Zdroje:

GotFrag eSports; Fóra: FPS-Banana, SK-Gaming, Steampowered, e-sports.sk.

  |   Tags:   |   Autor: prooser

Obrázek uživatele Rola

prooser, si borec!


Obrázek uživatele subor

Pekný článok ! Konečne si to poriadne nastavím.


Obrázek uživatele LeBaux

Prva vec, pozri sa na link... vydaj ten clanok prosimta na nonovo (zmazat, vytvorit novy a pastnut tam text) alebo napis petovi nech to zmeni.

Druha vec, mohol by si uviest zdroje odkial si cerpal. Nie je to z tvojej hlavy, je to len preklad. Urcite je fajn ze si to spravil, ale vysoka ma tak vycvicila ze by si clovek nemal privlastnovat cudzie veci.

Tretia vec, neverte vsetkemu co tu je.

Stvrta, vela veci co tu su ale pravdive. Ale ked sa budete hrat zo svojim configom a menovanymi, doporucujem vam vsetko si dokladne zazalohovat, pretoze zmeny tychto nastaveni mozu rezultovat v to, ze nic netrafite.

Piata, posledna. Nastavit si dobre csko neznamena nutne byt lepsi. Pomoze to povedzme o 20%, ale zasadnejsi je talent a potom samozrejme trening. Najlepsie je hrat na jednom nastaveni (aj ked je zle) nemenit ho a naucit sa s tym hrat.


Obrázek uživatele prooser

1) jo to jsem si všiml později, učím se
2) překlad?!! zdroje jsem konzultoval s Duskou... preklad to v ZADNEM pripade neni... cerpal jsem asi z 8 zdroju
3) nenutím nikoho věřit v nic
4) to už je věc ostatních jestli jsi to zazálohujou nebo ne, nikoho nenutím nic nastvit, u každé proměnné je popis + správné nastavení
5) nikde není napsáno že bude někdo s tímto nastavením lepší (pokud to tak nekdě vyznělo není to cílené), ale rozdíl ve správném nastavení ať už čehokoliv je, to mi věř


Obrázek uživatele LeBaux

Zober si len perex svojho clanku. Citujem: "Informace o tom se často různí a nejsou nijak podloženy." Nie nie su, ale to nie su ani tvoje. To ze si cerpal z 8 zdrojov znamena, ze si na zaklade spekulacii vytvoril vlastnu, rovnako nepodlozenu verziu. Mna stve ze toto je dasli taky clanok co hovori o tom co je zle a co dobre. O to viacej ma stve, ze mnoho ludi sa nadchne, zmeni si tie veci a potom nebude vediet trafit ani hangar. Podla mna je velmi dolezite spomenut aby si ludia zazalohovali svoje nastavenia. Ziadne take ako "spravne nastavenia" neexistuje. Vsade by som preto na svojom mieste uviedol default hodnoty, alebo postup ako zalohovat nastavenia (writecfg stare.cfg napr.) a kludne by som sa rozsiril trosku o configoch ako takych.

Dolezita vec este je, ze cele toto je sracka, pokial nemas 100fps, cize ked clanok ma pojednavat o tom ako nastavit csko, malo by to tam byt. Rovnako ako zmysel rozliseni pri cs, rozdiel medzi lcd a crt monitorom... Je vela veci ktore tento clanok vobec nepokyva a pre nastavenie su podla mna dokonca dolezitejsie. Toto je len "ako si nastavit pripojenie" a navyse ani tato cast nie je podla mna bezchybna.

Neber to ako nic osobne, len ja si myslim, ze takyto clanok/navod by mal byt komplexnejsi, systemovejsi, holisticky. A teraz sa neuraz, ale takisto by mal byt napisany niekym o moc skusenejsim.


Obrázek uživatele iOio

1) suhlas
2) suhlas viem presne odkial to je aj ked dal si tu snahu a prelozil to samozrejme takyto preklad pomoze vela ludom (ak to nie je preklad tak to tak proste vypada ako presne z jednej stranky sry)
3) suhlas nefunguje to presne
4) suhlas hra sa chova vzdy inak a potom to dopada ako keby mal clovek slepe naboje
5) suhlas vid 4 bod

nepamatam si kedy som tolko suhlasil s Bauerom :D ale je tiez celkom haluz od kolkych vsemoznych nastaveni je CSko zavisle a este ked sa k tomu pridaju rozne rozlisenia no konec :-)

btw. co znamenaju cervene bodky okolo zelenej ciary ? nenasiel som to tu a na tom jednom screene je to aj vidiet ta bodka

snahu kazdopadne chvalim ;)


Obrázek uživatele prooser

tak linkněte mi to pánové

a kdybych s tím neměl zkušenosti, myslíš že bych se do nečeho takového pustil? ''zkopírovat něco z fóra kde si může každý kdo chce a co chce napsat?''

a kdybys ten článek iOiO četl, tak víš že se tady pingem nezabývám... možná příšte zase něco zkopíruju jak bys řekl...

CTRL + C ; CTRL + V a jedéééém!

vy si asi myslíte že jsem nad tím seděl 2 minuty...vaši kritiku příjímám ale nesouhlasím s ní, obvzlášť od někoho kdo to nečetl


Obrázek uživatele iOio

no a ty si evidentne nečítal môj príspevok :)
bohužiaľ je to tam takto isto rozobraté tak to proste tak vypadá Bauer to evidentne ten článok v angličtine čítal tiež
áno máš pravdu do detailov som to nečítal bo už som si to kedysi nastavoval podľa obdobného článku ;)
taktiež som nenapísal že je to okopčené ale že je to preložené takže žiadne ctrl + c a ctrl + v a to sa cení
a keď vieš čo znamená tá červená bodka mi môžeš povedať :-P


Obrázek uživatele prooser

jestli je to jen bod tak je pravděpodobné že se jedná o chybný packet, který kvůli např. lagu nemohl být odeslán.. nevím musel bych vidět na jaké úrovni to je... ale koneckonců najdi nějaký článek ja to opět milerád přeložím... chtěl bych abyste mě naučili jak psát o stejném tématu úplně jinak

ale s bodem jsem se ještě nesetkal, měla by tam být vertikální linie spíše...


Obrázek uživatele iOio

vďaka :) môj graf niekedy tuná by si teda vidieť nechcel :D
v tom obrázku kde sú žlto/oranžové body je vidieť tú bodku


Obrázek uživatele Horny_squirrel

Neřešte ptákoviny, prooser byl ochotný a něco tady napsal... I kdyby to trvalo 2 minuty, tak si na to našel čas. Spousta lidí vidí tyhle v(pa)příkazy poprvé, tak se aspoň má s němi možnost seznámit. To že to není nejlepší nastavení pro všechny tam napsal. Myslím, že už za tu ochotu by neměl sklízet jenom kritiku.


Obrázek uživatele LeBaux

dokazujes pointu jedneho z mojich komentarov - prave pretoze to mnoho ludi vidi po prve malo by byt na zaciaku varovnie typu:

=========================================================
ZMENA TYCHTO HODNOT VAM MOZE NENAVRATITELNE PO***** CSKO
=========================================================

(napr. tak ako tento komentar jebe tuto stranku)


Obrázek uživatele Bufo

Nevidím to poprvé to bych kecal, ale asi poprvé v takto zpracované a ucelené verzi.
Kdysi když jsem hrával tak to kluci taky řešili a hádali se kvůli toho a výsledek byl, že se na to nakonec většina z nich vykašlala, protože se přiklonili k názoru hrát tak jako doposud a do nastavení moc nevrtat. Já těmto věcem vůbec nerozumím takže jsem je poslechl a snažím se hrát s tím co mám, ale někdy mi to připadá divné co netrefím :-) ovšem na nastavení to nesvádím.
Musím říci, že asi tak týden zpět jsem byl u kolegy co se podobnýma věcma zabývá a hrálo se mi úplně jinak, ale taky to mohla být haluz. Těžko soudit.
Co se týče článku dávám 1* za snahu, protože tu je potřeba ocenit vždy a vynaložený čas taky. Zbytek debat ponechám na vás.


Obrázek uživatele LeBaux

Presne to co som pisal ja - hrabat sa v nastaveniach nie je uplne dobry napad, lepsie je hrat s tym, co je.


Obrázek uživatele juhelak

no kazdymu asi pujde neco jinyho podle pripojeni..musi si s tim človek pohrat. Zároven ale musi trochu aspon vědět co dela a jak se co vraci zpatky..treba me jde plyne jen ex_interp 0,1 jak to zmenim tak to lita.

to sami je u me divný, že nejrovnější zelenou čáru latence mam pri updaterate 51, což je divny jestli je teda maxupdaterate 67. Ja to mam bohužel citlivější než ostatní me příjdě protože ty pingy sou hodně nízky..človek co ma ping kolem 40 to musi mít rovny pac ma ten graf vetsi rozsah


Obrázek uživatele mAio

Je nutne si to nastavit. A ked uz to ma kazdy nastavene super, ako ma byt, a citi sa ako HERO, dojebe ho PING :D a uz to lita panubohu do okien :D

Teraz ako sa zmenil server na avonet, a pingy poskocili, je krasa ake haluze sa podaria :D Nepodcenujte PING nad 50 :D

Pekny clanok, konecne to niekto spravil v kocke, myslim, ze nasledkov upraveneho konfigu si je kazdy vedomy :) To je ako ist do baru, dat si 5 piv, nejake pol deci a mat pocit, ze Vas vsetky zenske zeru. Vy zmenite nastavenia, ale pritom to moze mat opacny efekt.


Obrázek uživatele juhelak

Hele kdyz sem seknul s pitim..neda se to nastavit i v konzoli nejakym prikazem aby me holky žrali?:D


Obrázek uživatele PetaCZ

Ono cl_updaterate a cl_cmdrate jdou ruku v ruce.
Je trochu zbytecne nastavit ty dve hodnoty ruzne.

ex_interp mam taky na 0.1, protoze pri nizsich hodnotach to mrsi graf, ale to neznamena, ze se hraje spatne.

Neni to jenom o grafu.


Obrázek uživatele YAU

... prooser napsal pěknej článek a vy mu ho tu poplivete. Nebylo by lepší editnout ho a přidat do závěru větu o zazálohování configu????? Ikdyž se v tom moc nevyznám a hraju na tom na co jsem si zvykl, určitě se najde spousta lidí, kteří si tímto způsobem nastavení změní.
Za mě pěknej článek, jen ho editnout. Čus


Obrázek uživatele Rola

Tak ono... Kazdy normalny clovek, ked ide menit nieco dolezite, ako napr. config u CSka, tak by nemal menit povodny subor... Kym si clovek nastavi vsetko podla jeho konkretneho internetu (cize aj podla DL aj podla UL), tak to potrva... Ja osobne som si tieto raty a podobne srandy nastavoval cez program HLToolz a vobec som sa nestazoval... Potom som si uz len zvykol na to, ako to ide a pohoda...
V kazdom pripade je to pekny uceleny clanok, aj ked samozrejme CS config sa nesklada len z tychto prikazov, ale rozhodne to stoji za pochvalu!


Obrázek uživatele Duran_CZECH

souhlasím s taťkou.


Obrázek uživatele LeBaux

Tie zdroje si neuviedol dobre, ale nevadi ;) chce to linky priamo na clanky z ktorych si cerpal. Aby to vsak nebolo iba o tom, ze jedine co tvorim je destruktivna kritika, ked dopisem bakalarku a odstatnicujem, skusim nieco na tuto temu napisat aj ja.


Obrázek uživatele prooser

Budu rád, rád se něco přiučím... Beru, že chces aby to mělo co nejvyšší úrověn... Ale nemyslím, že by ten článek byl slátanina a že bych někde něco zkopíroval... Neříkam, že nepřesnosti tam nebudou... Spekulace to není... Zdroje tedy přidám naprosto přesné odkazy a literaturu zde mohu také linknout... Jen mě trochu zamrzela ta ironie a sarkasmus tvých komentářů... Udělal jsi ze mně blbce, který hraje CS týden a doslechl se ''něco'' o ''nějakém'' rate tak hned běžel zkopírovat a vydat článek...


Obrázek uživatele juhelak

tak neni nad autorske psaní, ale u něčeho jako je třeba tohle to dost dobře ani nejde. Pokud člověk cituje měl by dodat citace k článku. Sám píšu Bakalářku, která je založená víceméně na citaci pramenů. Ale tady na portále bych to tak nehrotil, pokud nekdo neco jen neokopíruje z jiného webu. I tak se ostatní portály nemůžou s námi rovnat, protože jinde je to samé ctrl max to zachranují uvedením zdroje kte to cele zkopirovali. Sám sem zvědavej kde tenhle svůj článek všude najdeš, ja bufovi články nachazím celkem běžně :)


Obrázek uživatele prooser

tak na webu je copyright a citaci v článku nemám... jedná se všude o jednu a tu samou věc... tak mě naučte psát jinak o stejné věci :-) a jak jsi řekl.. samozřejmě jsem mohl připojit doslovnou citaci od valve, ale zahlcovat průměrného hráče stovkami údaju je vzhledem k rozsahu článku neúnosné


Obrázek uživatele Rola

Je roziel citovat (okopirovat) a prehodnotit nieco a pridat tam vlastny komentar... to si zase nemylte... uz tym, ze cerpal z viacerych zdrojov a dotvoril to znamena, ze to len tak neskopiroval, ale vybral to najdolezitejsie a podla neho najspravnejsie! Spravil to dobre tak, ako to je... aspon to je moj nazor... A bakalarky su zas o niecom inom ;)


Obrázek uživatele juhelak

šak ja to nemyslel kriticky spis naopak..ani bych to neresil kdyby se to neotevrelo..Ten članek neni plagiat, ale kompilace a to je normalne běžne používaná věc. Zdroj muzes napsat treba valve pac je to žřejmě puvodní pramen všech tehle članku a vic to nemusis řešit.


Obrázek uživatele prooser

jasně, ale jako autor bych si to měl umět obhájit... každopadně díky


Obrázek uživatele LeBaux

Juhelak, uplna hlupost.
Prooser, keby je to posudzovane na akademickej pode, urcite by si si to neobhajil ako vlastne dielo. Ale to vobec nie je pointa (Je to uz uplne mimo povedonej temy), fakt co sa tyka webu staci uviest zdroje, odkial si cerpal "inspiraciu". Ako som pisal, mne len vadi ze tam pises o veciach tak, ako keby mas 100% istotu, lenze vsetko co vies je to, co si si niekde precital, alebo sam par krat vyskusal.


Obrázek uživatele juhelak

podle me neni. dost hadek podle me zbytecne se resi v komentarich sracky


Obrázek uživatele prooser

kdybych psal něco na akademické úrovni, nepsal bych to týden a myšlenkový pochod bych určitě zajistil tak aby bylo jasné že jsem čerpal inspiraci na základě vlastní zkušenosti

jenže toto není článek na akademické úrovni, nepsal jsem ho proto abych z toho měl něco já... chtěl jsem se podělit o něco, co jsem sám absolvolal na základě oficiálních informací a vlastní zkušenosti (všechny články tohoto typu z toho vycházejí) tyto rate jsem nevymyslel, taktéž jsem nevyvinul HL engine apod... ani nejsem neomylný, ale ani ty ne LeBauxi...

už si alespoň 3x úplně stejně ofenzivně bez jakékoliv slušnosti prosadil svůj cílený nazor... mě už to nebaví pořád tady ragovat... každý si z něj vezme to co chce... ano? mě už zkrátka na podobné komentáře reagovat nebaví a psát dokola jedno a to samé

každý kdo se vrtá v configu by měl znát základní pricnipy, pokud ne tak narazí na překážky sám


Obrázek uživatele Duska

řešíte hovna


Obrázek uživatele jYrY

hmm tak nastavil sem si to podle navodu a net_graph mi ted ukazuje nizsi ping nez jsem mel, ale scoretable vyssi, tak ted nevim podle ceho se mam orientovat


Obrázek uživatele DAcAN

na scoreboard se nedivej, tam se to aktualizuje v urcititych intervalech, nekdy me to ukazuje ping treba 20, ale v netgraphu to skace od 20 po 150ms a je to nehratelne...

jinak pekny clanek a pekne shrnute vse v jednom...a prooser jasne napsal na zacatku, ze kazdemu bude vyhovovat jine nastaveni na jine pripojeni...

prece kdyby existovalo jedno nejlepsi nastaveni techto prommennych pro vsechny, tak je valve nenastavi jako promenne, ale jako konstanty...


Obrázek uživatele Pl@cEnT@

nechápem, čo to všetci tak prežívate...nechajte tu len článok, plus bauer nech prepíše ten svoj prvý comment (bo je očividne písaný v štádiu nasratosti, nech je to len ako edit) a hotovo...ako ja keby som si to mal ísť teraz nastaviť a prečítam si všetky tie veci, čo tu píšete, tak som z toho kkt a rovno sa na to vykašlem...celý článok momentálne nemá význam, čo je škoda


Obrázek uživatele Duska

+1


Obrázek uživatele DAcAN

mohl by jsi mi prosim jeste vic objasnit cl_updaterate?

trochu jsem se s tim hral, napriklad kdyz dam cl_updaterate 45 tak mi netgraf ukazuje ping 3-4ms, kdyz dam 67 ukazuje mi 7-12ms (scoreboard ukazuje 20ms) a kdyz dam cl_updaterate 101 tak ping odpovida hodnote ve scoreboard i hodnotam z cmd pingovanych na gamester

kdyz dam hodnotu nizsi jak 45 tak to ping v netgraphu ani neukazuje...

ani v jednom pripade se mi neobjevili oranzove tecky...


Obrázek uživatele prooser

doporučuje se nastavovat (sám na tomto nastavení hraju), tak aby updaterate byl stejný.. když ho máš vyšší než je na serveru, tak je logické, že dostaneš stějne maximálně tolik paketů, kolik ti je server za sekundu poslat...
hraju teda na 67/s a můj ping se scoreboardu liší o +/- 1... ale pokud sleduješ vysoký choke (12+), nebo jak říkáš velký ping... zkus ještě cl_updaterate snížit, tak na polovinu svých průměerných FPS a sleduj CHOKE, když bude do 10 je to OK a měl by se stabilizovat i PING


Obrázek uživatele iOio

dal som to na 160 viď rada na fóre (alebo test nastavenia) ... ale keďže max je 101 :D tak mi to dalo namiesto 160 na 20 :) a ping mi to na net_graphe ukazuje do 10ms ale v scoreboarde ukazuje normálne tak ako to je ... zostal som pri tom čo som bol ... každý server je iný ... niekedy aj tu to mám ideálne a inokedy nie ... ako tu bolo povedané hrajte tak ako ste zvyknutí a máte pokoj :D


Obrázek uživatele DAcAN

no jasny, ja to jen zkousel..jen me zarazilo, ze pri nizsich hodnotach me to ukazuje ping treba i 1-3ms, coz v zadne pripade nemam :-))


Obrázek uživatele Anonym

N!ce :) članeček..:) parada ted si jdu nastavit pořádně CSko....Dik moc povedenej članek..!!!!! very nice


Obrázek uživatele Anonym

skusil sem vsechny moznosti co se tu popisuji a vse je na hodnodotach jake maji byt a stejne mi to nejde muzete nekdo poradit necio bliz

   

PUBLIC: 6 / 16
de_dust2
217.112.171.103:27015 Připojit přes Steam
AIM: 0 / 10
fy_pool_day
217.112.171.103:27016 Připojit přes Steam
Deathmatch: 0 / 20
de_dust2
217.112.171.103:27017 Připojit přes Steam
GunGame: 0 / 16
gg_newyears_2k7
217.112.171.103:27019 Připojit přes Steam
AWP: 0 / 10
sniperwar2
217.112.171.103:27020 Připojit přes Steam
Paintball: 0 / 16
cs_paintball
217.112.171.103:27022 Připojit přes Steam
TeamSpeak 3: 6 / 512 ts3.gamester.cz:9987 Připojit na TeamSpeak 3 server
Internetové připojení serveru zabezpečuje společnost AVONET.
Servery jsou umístněny přímo na velkokapacitní lince ve Zlíně, čímž je zajištěna stabilita a rychlá odezva herních serverů.



RSS kanál

Syndikovat obsah

Doporučujeme


Facebook a Twitter

gamester je na facebooku

Follow gamester_cz on Twitter


Credits

Gamester.cz je český portál nejen o legendární hře Counter Strike.


Author: PetaCZ
Design: www.ondrejcarda.com
CMS: Drupal založený na Nitobe

© 2006 Gamester.cz
Jakékoliv kopírování obsahu webu včetně převzetí či šíření článků je bez souhlasu autorů zakázáno.