Gamester - counter strike portal

Filmová recenze - Zelený sršeň (Green Hornet)

05 Bře 2011

Na Green Horneta jsem si chtěl vážně zajít do CineStaru, ale po zjištění, že bych za lístek uprcal 155,- jsem se na to z vysoka. Nyní jsem se dočkal a dokud mám film v paměti, tak ho zhodnotím.

O filmu:

Green Hornet si vzal námět od stejnojmenného tv seriálu z roku 1966 CSFD. Zajímavostí je, že asijského parťáka si tehdy střihnul sám Bruce Lee. Nemohu posoudit rozdíly mezi seriálem a filmem, ale seriál nebyl homorně založený jak je tomu u filmu, což mění podstatu zábavy. O snímek se postaral Michel Gondry, který má za sebou poměrně zajímavou filmografii. Přeskakoval mezi komediemi, dramaty a hudebními filmy. Nejspíš nejznámější dílo by označil Věčný svit neposkvrněné mysli s Jimmem Carreym.

O příběhu:

Mladík (Britt), jehož otec vlastní velké novinym, si žije bohémským životem. Pařby, chlast a ženy jsou jeho denní chléb a otci se jeho životní styl zrovna nezamlouvá. Jeho smrt mu však změní život od základů. Jakožto člověk co nic neumí a nemá žádný talent se musí postarat o své noviny a na to potkává jeho asijské sluhu Kata, který mu dělal každé ráno kávu, aniž by ho někdy potkal. Kato je velmistr bojového umění, výrobce výbušnin, zbraní, aut a zkonstruoval vlastní kávovar, z kterého je ta nejlepší káva s lístečkem! Kato Brittimu ukáže, co dělal pro jeho otce a on je z toho natolik nadšen, že se ho zeptá jestli by nemohli dělat nějaké správňácké věci, když mají oba takový talent (oba však ne). Nasednou tedy do opancížovaného auťáku a vyrazí na lov. Ráno zjistí, že je po nich sháňka a že by zvyditelněním jejiž činů mohli pomoci jeho vlastní noviny. A tak rozjede velkou šou, kde se staví jak proti zločincům tak proti zákonu. Gangstera, který ovládá veškerou nelegální činnost ve městě, zatím blbůstky green horneta nezajímají, což se brzo změní, jelikož mu ničí kšefty a bude se je snažit poslat mimo hru.
    Nejedná se o kdoví jakou komedii. Lámat do kolen se u ní nebudete, ale homor v ní není vlezlí ani nijak nechutný (jak jsou američané zvyklí). Čím jsou však hrdinové výjimeční je jejich kočár. Auťák vypadá po všech stránkách perfektně a navíc má pancíř, neprůstřelné sklo, kulomety, rachejtle, výbušniny a gramofon! Opravdu mě tohle žihadlo překvapilo, jelikož jsem z filmů kde učinkuje nějaký extra vůz zvyklí, že je to většinou nějaký typ mustangu, chevroletu nebo corvety. Ale když si vezmeme to, že jde o remake ze 60 let tak se vlastně není čemu divit. Film rozhodně sácí na stylovost a že stylový je. Jak už je řeč o kostýmech tak pojetí režije a efektů. Akce ovšem poněkud pozbývá. Jednu zahlédnemě při jejich prvním výjezdu a další až úplně na konci která je ovše akcí se vším všudy. Závěrečná akce je pojatá opravdu ve velkém stylu, sice je to taková přemrštěná blbůstka, ale proč se zlobit když je to zábavné. Nepříliš povedené mi přišli akčí scény vtváří v tvář, kdy se Katovi spomalil tok času a on si mohl prohlédnout celou situaci. Nejenom, že mi tento pohled přišel jako kopie Predátora, ale celkově tyto akce byly slabé. Střední část filmu je poněkud nezáživná díky postrádající akci a nezáživnou roztržkou mezi oběma maskovanými hrdiny. Film sice nekončí otevřeně, ale mám ten pocit, že další díl nás nemine a to je dobře.

O obsazení:

Setha Rogena, alias Green Horneta, bych chtěl pochválit za to, že díky roli shodil 13 kg špeků a vypadal opravdu fit. Seth potvrdil své kvality komika a držel se své role. Navíc, je to jeho první film, který nemá přístupnost R. Jestli jste viděli pár jeho filmů, tak určitě víte, že to Rko si opravdu zasloužili. Jay Chou, naprostý Hollywodský nováček, který si zahrál Kata, mě mile překvapil. Dobře vypadal, dobře se pohyboval a navíc jsem zjistil, že si některé dialogy sám upravil. Což je ve výsledku rozhodně plus. Oskarem ohodnocený herec za vedlejší roli v Hanebných panchartech, Christopher Waltz, jež si střihnul Gangstera opravdu potěšil. Nejenom, že vypadal naprosto dokonale, ale jeho mimiku a řešnictví bylo radost pozorovat s poslouchat. Cameron Diaz se ukázala v roli sekretářky a přiznám se, že mi moc nesedla. Příjde mi, že už má své léta slávy, jako sexy kočička, za sebou.

Verdikt: 7/10

Stylový snímek, který mě potěšil parádním auťákem, závěrečnou akcí, Katem a Chrostopherem Waltzem. Střední část příběhu se moc nepovedla a určité akční pasáže nebyly doladěné (např. pohřbení za živa). Rozhodně se těším na pokračování a na to, co na nás zase Zelený sršeň nachystá. CSFD

Podobné filmy:

Kick Ass Kick Ass
Další filmy o super hrdinech

|     |   Autor: konysua

Obrázek uživatele gemkio

Pekna recenze, na film urcite kouknu.
Jen si to po sobe prosim te priste precti, mas tam dost preklepu.

Obrázek uživatele konysua

Pravopis nebyl nikdy můj kamarád.

Obrázek uživatele Majaaczek

To musi byt docela komedie, kdyz to meta kola :D Docela frajer tam misto kulometu namontovat kolomet :)

Obrázek uživatele konysua

Čeština není můj rodný jazyk tak se mám aspoň na co vymlouvat

Obrázek uživatele The_vampire_Lestat

urcite si to pozriem

Obrázek uživatele Poliku

pekná recenzia, ale film, nechce spoilovať, no pre mňa najviac nudná záležitosť komixového žánru, už trailer niečo napovedal, ale dal som tomu šancu, no od hereckého výkonu až po scenár to bolo celkom slušný odpad!

PUBLIC: 6 / 16
de_dust2
217.112.171.103:27015 Připojit přes Steam