Gamester - counter strike portal

Filmová recenze - TRON: Legacy

10 Bře 2011

TRON je jeden z mála filmů o který jsem měl zájem již minimálně rok před jeho promítáním. Krásné plakáty a fotky které se postupně draly na světlo světa vypadaly nadějně a filmový mezník se zdál jasný.

O filmu:

TRON si bere námět i některé herce z původního trona, který byl ve své době revolucí. Revolucí byl nejednom díky své novodobé myšlence o počítačích, ale také nevídaně pokročilému grafickému zpracování.
   Režijní stoličky se ujal Joseph Kosinski, který, světe div se, za sebou nemá vůbec žádnou tvorbu. Už se několikrát stalo, že studio přidělilo velký projek naprostému nováčkovi a že to byl velký projekt (170 Mil. usd). Dle mého názoru je to od studia velká troufalost a v porovnání je mnohem víc propadů než úspěchů.

O příběhu:

Příběh začíná v minulosti, kdy je hlavní hrdina Sam ještě dítětem a otec Kevin mu vyprácí o své práci v jeho vlastní počítačové filmě, která vytváří operační systém. Vypráví mu o naprosté senzaci kterou objevil a slíbil synovi, že mu ji příště ukáže, ale už otce nikdy neviděl. Jakožto dědic a vlastník většinového podílu ve filmě, měl hlavní slovo. Ale o to on nestál, mrzelo ho, že jeho operační systém se stal komerční a né free jako toho bylo za dob jeho otce a tak dělal filmě potíže. Jednoho večera za ním příjde bývalý spolupracovník jeho otce a řeknu mu, že mu přišla na pager přišla zpráva z pracovny jeho otce, z linky která je již 20 let odpojená. Dá mu klíče od otcovi herny a Sam se tam jde podívat. Nenajde nic než staré herní mašiny, ale za jednou z nich která se kupodivu jmenuje "TRON", najde tajnou pracovnu svého otce ze které se dostane do počítačového světa. Okamžitě je chycen hlídkou a postál do gladiátorkého souboje se světelným diskem. Po prvním souboji se pokusí utéct, je však chycen a poslán rovnou do finále se šampionem. Když má přijít o život, zjistí šampion, že se nejedná o program, ale o uživatele a je přiveden před nejvyššího, který je klon jeho otce. Ten mu však nijak nechce pomoci a je poslán do souboje světelných motorek. Po krátkém souboji se záchráněn svěřenkyní jeho otce a dopraven do jeho úkrytu je mu vysvětlí celou situaci. Jediné východisko je, dostat se co nejrychle k portálu, který je co neviděl uzavře a přitom se nenechat chytit.
   Jste z toho stejně zmatení jako já? A to jsem to ještě dost ořezal. Bohužel, v této recenzy moc chvály nebude. Film s ohromnou reklamou a ještě větší fanouškovskou základnou než vůbec vyšel. Měl neskutečné ambice stát se dalším Matrixem. Příběh, který mi příjde jako splácanina Matrixu a Třináctého patra si vůbec nezaslouží pozornost. Vizuální stránka filmu mi zezačátku příšla úchvatná, ale když koukáte hodinu a půl na v podstatě vektorou grafiku tak to dost omrzí. Rovné plochy, kulaté předměty a symetrie kde se jen podíváte. Navíc jsou všude zakomponované světelkující pruhy a to opravdu všude. Ve výsledku je vizualita klad i zápor, z jedné strany je to něco novátorského a líbivého, ale z postupem času se vše stane fádní a sterilní. Dialogy nemají žádnou šťávu a vyprávění příběhu je taky mizerné. Film neobsahuje žádný nečekaný zvrat, vše si dokážete domyslet z předchozích zkušeností. V počítačovém světě se objevuje jakási rasa "lidí", kteří jsou nečím vyjímeční (tuto část filmu jsem vážně nepobral) a objevili se z ničeho nic. Jelikož je na začátku dáno, že se musí dostat k portálu, vyplívá z toho lineárnost, která je propletená akcí a klidnými pasážemi. Klidné pasáže jsou taky kámen úrazu. Většinou se v nich máte dozvědět něco podstatného nebo zajímavého k příběhu nebo aspoň nějaké moudro do života. Nic takového se však nekoná. Film je pojat vážně, ale režije se tak nechová. Objevovali se pasáže, které se snažily zavánět lehkým "humorem", ale kde nic, tu nic. A drsňácké prupovídky byly naprosto nemístné a nezáživné. Světelné disky mě nijak nennadchli, ovšem motorky a stíhačky byly inovativní a krásné na pohled. Líbil se mi styl nasedání na tyto stroje i jejich světelná čára která ničila nepřátele. Když se trochu zamyslíme, tak s tou světelnou čarou to není nic nového. Pamatujete na pc hru červíci? Sountrack k filmu zkomponovalo známe elektronické duo z Francie Daft Punk. Ve filmu zazní uctyhodných 100 minut hudby, která je sice monotóní, ale k filmu se hodí. Pro zajímavost: dva DJ's, kteří hrají v klubu jsou zrovna tihle dva maníci.

O obsazení:

Bruce Boxleitner a Jeff Bridges si zahráli i v předchozí adaptaci tronu a Jeff pouze potvrdil své kvality a s přicházejícím stáčím získává na charma. Ve snímku ho digitálně omládli a vypadal opravdu dobře, i když zásah počítačové softwaru jde stále znát.
   Mladičký Garrett Hedlund si zahrál syna Jeffa Bridgese a nemám co mu vytknout.
   Olivia Wilde mě vyloženě potěšila. Nejenom, že je to žena netušených možností, ale taky mě dokázala rozejmát. Skvělý účes, perfektní pléhavý obleček a je o radost postaráno.
   Beau Garrett si zahrála blonďatou čičinu, která nemá žádný význam, ale vypadala perfektně.
   Michael Sheen mi připadal jako David Bowie v roli Ziggyho Stardusta. Celkem povedená postava.

Verdikt: 4/10

Film s ohromným potenciálem, který ztroskotal na neoriginálním příběhu, špatné režii, lineárnosti a předvídatelnosti. Vizualita je klad i zápor snímku, krásná, ale po čase omrzí. Jeff Bridges a Olivia Wilde mě z obsazení potěšili nejvíce. Jakožto nadšenec vizuálních efektů, mě tento počin velice mrzí, ale stačilo tak málo a mohl to být opravdu další matrix. Myslím, že názory o tomhle filmu ze rozdělují na dva tábory. Na ty, jež uchvátila vizualita snímku a na ty co si uvědomí co je to vůbec zač. CSFD

Podobné filmy:

Matrix CSFD
Třinácté patro CSFD
Tron CSFD

|     |   Autor: konysua

Obrázek uživatele konysua

Když uvidíte ve článku nějakou chybu (a že jich tam je), napište to do komentu. Díky
Potěšilo by mě i vaše hodnocení snímku(na stupnici) a váš názor. Děkuji

Obrázek uživatele The_vampire_Lestat

dost som rozmyslal ci mam na to ist do kina ale nakoniec som nesiel mozno si to pozriem doma

Obrázek uživatele juhelak

ja videl trailer a nejak se me na to ani nechce divat..prijde mi to jak nejaka reklama na intel nez film

Obrázek uživatele konysua

:D Tak k tomuhle mě to ještě nenapadlo přirovnat. A vlastně máš celkem pravdu. Propagátorské filmečky grafických enginů a nových technologií mi příjdou lepší než celej slavnej tron.

Obrázek uživatele Hulmiho Ukolen

Odpad!
Smazal jsem po půl hodině koukání. Kdyby tam hrála jenom Olivia, tak se ale určitě dokoukám.

Obrázek uživatele Majaaczek

Ja to videl vcera. Docela pekne. Mi prijde, ze vsichni jste videli prvni matrix a cokoli jen o trochu horsi je brak a neda se na to koukat. Sledujete nekdy i nejake nizkorozpoctove filmy? Ja si tenhle film uzil. Pravda bylo tam par zajimavych veci, ktere docela sokovaly, ale jinak to bylo pekne. Samozrejme predvodatelne konce situaci, ale dneska je strasne malo filmu, ktere vas necim prekvapi. Vsechno uz nekdy bylo natocene a zatim malo lidi prijde s necim novym a dobrym. Vetsinou opakuji to dobre, co uz nekdo udelal pred nimi a vecne opakovani v ocich divaka uz trochu nudi. Jasne mohlo to byt mnohem lepsi, ale uprimne.. O sexu to neni.. o milionu droidu z hvezdnych valek taky ne.. Pohodovy film na vecer.

Obrázek uživatele konysua

Mám celkem přísné recenze, ale u toho dílka byla dost zvýšena kritika z mé strany a to z jednoho důvodu. Disney hlásal měsíce do předu "Epický zážitek, čeká vás další filmový mezník". A tohle musí uznat snad každý, že do epického kousku to má daleko. Když se někdo vytasí s takovým argumentem, tak k tomu musí mít pádný důvod a jenom originální vizuální vzhled k tomu nestačí.
Pište, pište. Psát recenze mě moc nebaví, ale vaše názory si vždy rád přečtu

Obrázek uživatele Majaaczek

Co si budeme povidat. DIsney je dilna na pohadky pro deti. Je taky v tom pripade treba vnimat jako cilovou skupinu. Je mi jasne, ze devitilety chlapecek se z toho posadi na prdel.. Verim, ze na zakladnich skolach bude mit kazdy penal s tronem..

Obrázek uživatele konysua

jen si počkám na porno předělávku. Ta snad bude za něco "stát"

Obrázek uživatele Go.Getter