Gamester - counter strike portal

Filmová recenze - Na vlásku (Tangled)

20 Květen 2011

Disney slaví svůj 50. film a Tangled je jejich dítko, které má ukázat světu, že na to stále ještě má. Po velkolepých tržbách mé očekávání rostlo, až nakonec vyšlo české dvd a já mohl bezstarostně usednou do křesla.

O filmu:

O režii se podělili nováček Nathan Greno a Byron Howard, který má za sebou pouze animák Bolt - pes pro každý případ. Na vlásku je jubilejní 50. film od Disneyho, na které upozorňuje logo hned na začátku. Tangled dlouho vedl kino žebříčky a nakonec to vytáhl až na $588mil s rozpočtem $260mil.

O příběhu:

Sluneční kapka zaseje kouzelnou květinu, která dokáže s vyřčeným zaklínadlem léčit a omlazovat. Již několik staletí se k ní chodí omlazovat jedna chamtivá žena, dokud se v dobrém království nechystá na svět princezna. Potíže s porodem jsou natolik velké, že hrozí smrt královně i její dceři a proto se občané vydají najít kouzelnou rostlinu, což se jim taky podaří a královně se narodí zdravá holčička se zlatými vlasy. Chamtivá žena však přišla o svou rostlinu a tak unese princeznu, která jí dodává mládí a vychová ji za svou vlastní. Jednoho dne však princezně zkříží cestu jeden šarmantní lupič, který ji dočista změní život.
   Nevím, jestli byl nejlepší nápad čekat na českou verzi. Nejspíš je na vině má nepozornost ohledně toho, že je film muzikál. Né že by mi to nějak trhalo uši nebo vyloženě vadilo, ale písně ani jejich texty mě nijak neoslovily. Nejsem zrovna muzikálový typ, tak nevím, jestli je můj soud spravedlivý. Nicméně těmto písním český dabing rozhodně nepřidal a pokud máte tu možnost sledovat film v původním znění, rozhodně to udělejte. To však neplatí o instrumentálu, který je naopak famózní (např.: tanec na náměstí). Na to, že je to jubilejní 50. film od disneyho a že je disney zakladatel a průkopník v kreslených filmech, je příběh nepůvodní a natočený dle motivů pohádky bratří Grimmů "Locika". Šablonovitý příběh, u kterého od začátku víte jak to skončí a postupně si děj můžete klidně předvyprávět. Ovšem nasazené tempo vás nenechá vychladnout. U samotného jména hlavní hrdinky Locika jsem se zarazil, pak přišel její partner Evžen a cikánská veselka může začít. Trocha exotiky neuškodí. Postavy jsou jako vždy skvěle navržené, ačkoli trochu strohé. Lacika je laskavá a důvěřivá, Evžen dobrodruh, který touží majetku. Nevlastní matka Laciky, hlavní záporák, nevládne žádnou magickou mocí nebo velkou armádou. Její silná stránka je pouto Lociky k ní samotné jako matce, což přináší zajímavý koncept v podstatě bezbranného záporáka, který pouze tahá za nitky a dosáhne svého. Postava, která mě nejvíc okouzlila a to neměla jediný dialog, byl kůň. Ten mi zaútočil na bránici jako málokdo. Skvělý pohyby a mimika, která z něho dělá naprosto ojedinělou komediální postavu. A amorka taky jen tak nedostanu z hlavy. Film se odehrává na stále stejných místech a nějaké velké cestování vás nečeká. Velká část filmu se odehrává ve věži, kde žije princezna. Dále je to hospoda a okolí hradu. A pak se to různě střídá. Co musím zmínit, tak to asi nejromantičtější animovanou scénu všech dob. Spousta lampionů na tmavém nebi, dva zamilovaní plující na loďce uprostřed jezera. Lepší než ji pozvat na hranolky a dva lahváče. V samotném konceptu pohádky tak trochu chybí samotná pohádka, ke které patří kouzla a nadpřirozené bytosti. Locika má sice kouzelné vlasy, které při vyřčeném zaklínadle září a dokážou omlazovat a léčit, ale tím výčet kouzelných prvků končí. Čarodějnice, která má kouzlit ostošet, jen jako čarodějnice vypadá, tudíž nechápu její pojmenování. Celé by to mohlo vlastně vypadat jako romantická komedie natočená ve stylu Space Jam. Humor je trefný, zábavný, ale chybí mi tam sarkasmus a ironie, přesně tak jak to uměl shrek. O zábavu se starají převážně vedlejší role a to není vůbec na škodu. Když se na to dívám z většího měřítka, vychází mi z toho, že je tento animák spíš pro menší diváky a páry.

Verdikt: 6/10

Animáky nasadily laťku hodně vysoko a držet se jí je těžký úkol. Možná jsem si to pokazil českým dabingem, ale jako dobrý muzikál Na vlásku nevidím. Slušné tempo a střídavě dobrý humor, převážně v podání koně a amorka, nijak neurazí. Klasická romantická pohádka s nenáročným a šablonovitým dějem si zaslouží pozornost převážně u dětí, které si mohou k hodnocení klidně dva a více bodíků přidat. To samé platí, i jestli se na film díváte se svou dražší polovičkou. CSFD

Podobné filmy:

Shrek série

|     |   Autor: konysua

Obrázek uživatele roxaNa

toto si určite pozriem :)

Obrázek uživatele Duska

S hodnocením se dovolím nesouhlasit..
za mě 9.5/10 nejen proto, že jsem fanda žánru, ale proto, že jsem se ani chvíli nenudil. Půl bodu dolů za stopáž, chtělo to o d10 min urychlit. ;)

Obrázek uživatele konysua

Jestli myslíš animovaný žánr tak jsem taky fanda. Je to nejlepší žánr co se týče kvality a zpracování. Ale nejsem fanda romantických filmů a už vůbec ne muzikálů. Vrchol žánru si představuju první díl shreka, toy story, princezna monooke, zámek v oblacích, cesta do fantazie, vampire hunter D a spoustu dalších. Ale je fakt, že jsem četl spoustu rozličných recenzí v rozmezí 6-10/10.

Obrázek uživatele Duska

V tomto filmu byl důležitý nápad.. oproti jiným animákům sázejícím na tupé a otloukané zvíře, které dělá pomyslnou srandu - Madagaskar a podobné dle mě slabší filmy.

Já tady těch pár písniček hodnotím kladně. Jednak jsem to teda viděl s českým dabingem a Helenka Vondráčková je prostě klasa a trocha toho zpěvu nikdy neuškodí.

A zpracováním i příběhem hodnotím na podobnou úroveň jako Shrek 1. Shrek měl obrovskou výhodu, byl nadčasový, první a s neodmyslitelnou postavou psa v kůži osla ;) To už většina animáků může jen kopírovat.

Obrázek uživatele ErrK

mě nejvíc bavil ten kůň :-D ale to je asi tak vše :)

Obrázek uživatele dw4rF_cz

Pro mě je Tangled jeden z nejlepších animáku poslední doby. Skvělej film. Českým dabingem sem si to nekazil, schválně jsem koukal na anj, protože tam dabuje hlavního hrdinu Zachary Levi.

Fakt parádní film

Obrázek uživatele Lafore

tiez nechapem tomu hodnoteniu a hlavne tato recenzia prisla trosku neskoro, co si ja pamatam tak to je aj vyse pol roka co som tuto rozpravku videl po prvy krat, naposledy asi pred dvoma tyzdnami :D pre mna jednoznacne jedna z tych naj

Obrázek uživatele kangaruo

Pro dceru sleduju a stahuju hodně animovaných pohádek,přijdou mi lepší jak banda pikačů,digimoušů a podobných moušů k ničemu. Téhle pohádce rozhodně nejde ubrat víc jak půl bodíka za cokoliv.Líbí se dceři, koukám pořád na ni i já a pořád je stále krásná , a to je spousta pohádek co dceři stáhnu kouknu a díky na dlouho ne, až někdy za čas.... tady to neplatí ,klidně každý den budu koukat jak se Locika zmítá v úžasných depresích z toho jak je poprvé venku, jak banda zabijáků ztratí děsivý výraz pro sen jedné dlouhovlasé bláznivky a Evžen? Pěkná změna z rádobytvrdáka na normálního kluka co si přizná své slabosti za účasti věčně u prdele zakouslého koňopsa...Jako by kus mého života použili do téhle pohádky, spousta věcí je mi krásně známých třeba to jak se macecha s Locikou dohadují kdo má koho víc rád ...a jako třešnička na dortě je Pascal, první animák pro kterého nesejmu oči z obrazovky jen at nepřijdu o jeden jeho pohyb a xicht....A líbí se i starším a starým...tenhle humor je jim natolik blízký že se krásně dokážeme sejít u jedné pohádky všechny generace a všechny si ji užijeme s úžasným pocitem krásně ztrávené chvíle, co víc si přát od rodinného animovaného filmu??

Obrázek uživatele roxaNa

je to perfektne, nakoniec som si to pozrela v kine s triedou a nemohla som sa prestat bavit, velmi putavy a skvely animak, tiez to porovnavam so shrekom a urcite si pozriem vela krat :) a suhlasim s errkom, konik nemal chyby :D

PUBLIC: 6 / 16
de_dust2
217.112.171.103:27015 Připojit přes Steam