town_growth_rate = 1
larger_towns = 3
number_towns = 4
custom_town_number = 50
number_industries = 2
- volím s ohledem na mapu, pokud dáš 1024*512, tak nám to zatím cca přišlo jako optimální nastavení

max_loan = 500000
-i slabší hráči se můžou rozjet

vehicle_costs = 1
construction_cost = 1
terrain_type = 2
quantity_sea_lakes = 1
-při větší půjčce se do pozdějšího věku hodí alespoň menší regulace financí

vehicle_breakdowns = 0
-pokud se snažíš postavit větší železniční síť, zapnutý poruchy jsou něco co dokáže opravdu nas*štvat

starting_year = 1935
-základní grafický sety jsou od tohoto roku...proč nehrát co nejdéle?

oil_refinery_limit = 48
-nejsi tolik omezen na stavění rafinerie

water_borders = 16
-náhodný okraje mapy (nejen voda)

train_acceleration_model = 1
roadveh_acceleration_model = 1
train_slope_steepness = 7
freight_trains = 5
-akcelerace je mnohem smysluplnější. Zpomalit v základnim nastavení v jednom čtverci stoupání na 60kmph beru jako blbost
Nastavení slopu a váhy je právě kompenzace akcelerace, aby to lidi i tak nutilo trochu myslet

never_expire_airports = true
never_expire_vehicles = true
-věk 2000+ už ti celkem dost omezuje dopravní prostředky, tohle ti nabízí pořád všechny které jsi kdy měl (třeba klasické
lokomotivy mizí cca 2020 úplně což je pro někoho kdo má velkou trať dost nepříjemné)

max_trains = 1000
max_roadveh = 1000
max_aircraft = 50
max_ships = 100
-vlaky a auta se většinou berou jako hlavní doprava a třeba já mám vlaky a auta úplně neomezený (i 1000 je celkem málo:) ).
Letadla za normálního nastavení hrozně vydělávají - alespoň nějakej strop pro online hru. Lodě používají starý systém
navádění a údajně dost zatěžují server, proto max 100.

raw_industry_construction = 1
found_town = 2
-později za předpokladu že je většina věcí obsazená lze i tak stavět a rozšiřovat se (kdo by nechtěl vlastní město?:) )

station_spread = 64
-při pass-destination umožní stavět velké stanice nutné na překládání

town_layout = 4
-náhodné silnice. Rozhodně nepoužívat původní, alespoň vylepšené

station_noise_level = true
-chtěl jsi omezit letiště, tohle je ideální. Podle velikosti máš hlukovém limit a větší než splňuje limit nepostavíš.
Zároveň nutí hráče města rozšiřovat atp.

multiple_industry_per_town = true
-umožnuje hře postavit víc dolů stejného průmyslu u jednoho města... u nás máme taky most a ústí plný dolů a jinde o
ně nezavadíš... proč to nenechat náhodě?

exclusive_rights = false
-true povolí aby si kdokoliv mohl na rok zakoupit práva k přepravě, na žádnou zastávku konkurence se po tuto dobu nedostaví
nový materiál/cestující (=kdo má peníze vyhrává)

forbid_90_deg = true
-zakáže zatáčky vlaku v 90°. A) vypadá to blbě, b) často na to člověk dojede protože to nečeká c) hodně to brzdí

wait_oneway_signal = 226
wait_twoway_signal = 226
wait_for_pbs_path = 226
-zakáže otáčení na signálech. tohle opravdu doporučuji minimálně u PBS - otáčení může způsobit krach společnosti nebo velké
komplikace.Pozn. Jako vypnutí se oficiálně uvádí hodnota 255, nevim proč ale z nějakého důvodu u mě nešla a pracovala právě
tato co mám odněkud z netu. Je to ale už dlouho, tak to prosím dyžtak vyzkoušej přímo na dané kompilaci. (i tak ale
doporučuji minimálně opravdu dlouhou dobu když už né rovnou vypnout)

path_backoff_interval = 10
-čas jak často vlak na pbs hledá cestu, i 20 by mělo být plynulé a je fakt že asi nebude tolik zatěžovat server (opět je
třeba vyzkoušet, třeba 40 už u mě působí to, že vlak na každém PBS zastaví i když má volno)

link_terraform_toolbar = true
-společně s výstavbovým oknem se ti otevře záložka úppava terénu. Užitečné, stejně jí v 99% potřebuješ.

default_rail_type = 2
-nastavení stavby železničních kolejí na poslední použitou (z praxe mi příjde jako nejlepší)

drag_signals_density = 6
-každý si upraví, ale kdo nezná, nebude ho výstavba stát tolik (jak dalekou bude mít od sebe signály)

show_track_reservation = true
-rezervovaná trať PBS, praktické na učení a zkoumání

default_signal_type = 0
-nastavení základní výstavby signálu na základní, nejjednodušší, nejmíň zatěžují server, každý si vybere

engine_renew = true
engine_renew_months = 12
-automatické vyměňování vozidel rok před koncem životnosti 


Zbytek:
snow_line_height = 6
initial_interest = 4
coloured_news_year = 1995
autosave = half zdar
toolbar_pos = 0
stop_location = 1
new_nonstop = true
quick_goto = true
ai_in_multiplayer = false